Søgeordsanalyse

Enhver effektiv digital markedsførings- og søgeordsstrategi består af et fundament, der identificerer de rette søgeord. For at kunne finde de mest velegnede søgeord skal der foretages en søgeordsplanlægning og en søgeordsoptimering gennem en søgeordsanalyse. Hertil bruges et søgeordsværktøj/søgeordsanalyseværktøj. Søgeordsanalyse og søgeordsoptimering er også kendt som SEO. Der er oftest tale om søgeordsplanlægning og søgeordsannoncer på Google, idet brugeren oftest foretager søgning og søgeforespørgsler i netop Google. I den forstand handler det om søgemaskineoptimering, og der kunne godt være tale om andre søgemaskiner, om end langt de fleste sigter mod Google, der er den dominerende søgeplatform. Google Analytics hjælper i processen, hvorfor søgeordene ofte benævnes som Google Analytics søgeord. I dag anvendes der ofte såkaldte ”longtail søgeord”, og der er i den forstand tale om et sætningsmatchet søgeord.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Lær at finde de bedste søgeord ved at tilmelde dig en relevant efteruddannelse, som du får overblik over ved at skrive dig op til vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet, der udsendes med periodiske mellemrum, hjælper dig til at finde det ønskede kursus i søgeordsanalyse og til at finde den ønskede uddannelse i søgeordsanalyse. UCN har mange års erfaring i at tilbyde fleksible forløb omfattende undervisning i søgeordsanalyse målrettet folk med flere års erfaring på arbejdsmarkedet. Vores undervisningsmetoder er praksisorienteret og refleksivt opbygget, og vores undervisere har alle relevant erhvervserfaring – både med søgeordsoptimering og med andre forhold vedr. digital markedsføring.